Prečo potrebujeme web stránku? Tu je 17 dôvodov

Prečo potrebujeme web stránku? Potrebujeme ju vôbec? Zhrnul som pre vás 17 dôvodov, ktoré môžu pomôcť rozhodnúť sa, či by pre vás bola prínosná.

Prečo potrebujeme web stránku?

1. Online prezentácia

Rovnako ako mnoho malých podnikateľov si možno myslíte, že vaša firma nemôže mať prospech z web stránky, alebo že web stránka nie je v rámci vášho rozpočtu. Ide o nedorozumenie. Vaša firma potrebuje profesionálne webové stránky, bez ohľadu na to, akú veľkosť má vaše podnikania.

Firmy a živnostníci míňajú množstvo peňazí na vytváranie vizitiek, letákov, brožúr a ich distribúciu. Tým, že máte webové stránky, môžete tieto náklady obmedziť. Vaši potenciálni zákazníci sa môžu dozvedieť o vás a o niektorých z vašich produktov z web stránky.

2. Dosah na ďalšie oblasti potenciálnych zákazníkov

Viac ako 2,4 miliardy ľudí používa internet každý deň a asi 90% z nich si cez neho aj nakupuje a kontaktuje spoločnosti. Takže tým, že máte internetovú stránku, môžete zasiahnuť aj také oblasti potenciálnych zákazníkov, ku ktorým by ste sa nedostali inými cestami komunikácie.

Na internete sa otvoril úplne nový svet marketingu, ktorý predtým neexistoval. Vaše webové stránky môžu prilákať nových ľudí.

3. Komunikácia so zákazníkmi

Cez svoju web stránku alebo blog môžete upozorniť zákazníkov na najnovšie ponuky, výrobky, propagačné akcie, udalosti, fotky, alebo akýkoľvek iný obsah. Taktiež ste schopní ovplyvniť rozhodovanie ľudí a vychovávať ich ako svojich zákazníkov – to znamená že máte na nich väčší vplyv.

4. Priama spätná väzba

Ak máte na web stránke kontaktný formulár alebo možnosť komentárov tak môžete zadarmo získať cennú spätnú väzbu od zákazníkov. Viete, aký je to skvelý pocit, keď zákazníci pochvália vašu prácu? Tým, že budete mať webovú stránku to môžete zistiť.

5. Pomáha s obchodnými cieľmi

Keď budete pripravovať obsah pre vaše webové stránky, budete si musieť znova ujasniť veci o vašej firme, na ktoré ste možno nemali čas. S najväčšou pravdepodobnosťou prehodnotíte aj svoje obchodné ciele.

6. Podpora zákazníkov

Môžete výrazne znížiť náklady na zákaznícku podporu tým, že budete mať webstránku s formulárom, alebo dokonca len FAQ (sekciu Často kladených otázok) na svojej webovej stránke.

7. Vlastná emailová adresa

Existujú aj iné spôsoby, ako to dosiahnuť, ale tým, že budete mať webovú stránku s vlastnou doménou, môžete mať aj svoju vlastnú e-mailovú adresu s názvom stránky alebo firmy (meno.priezvisko@mojastranka.sk). Pôsobí to viac profesionálne a je to ľahšie zapamätateľné. Viem, že milujete svoj email janko345@gmail.com, ale to naozaj nepôsobí pre zákazníkov dôveryhodne a profesionálne.

8. Prezentácia koníčkov

Máte radi šport? Alebo fotografovanie, autá, turistiku či zvieratá? Potom máte príležitosť mať tematicky založenú web stránku / blog, kde môžete písať o svojom hobby. Internet je priestor pre neobmedzený počet špecializovaných blogov, ktoré môžu pritiahnuť návštevnosť a prípadne aj zárobky. Stačí si vybrať niečo, čo máte radi a začať o tom písať.

9. Posilnenie dôveryhodnosti

Dobre štruktúrované webové stránky môžu podporiť okamžitú dôveryhodnosť so zákazníkmi, ktorí sa rozhodujú a vyhľadávajú si informácie na internete. Tým, že nájdu internetovú stránku vašej firmy, sa môžu utvrdiť v serióznosti vašej firmy.

10. Môže pomôcť nájsť si prácu

Webstránku je možné využiť aj ako online životopis. Viem, že niektoré firmy a HR ľudia berú v úvahu aj takúto prezentáciu u uchádzačov o prácu. Taktiež vám webstránka môže dopomôcť k tomu, aby vás mohli kontaktovať.

11. Web stránka šetrí peniaze

Ako majiteľ malej firmy si asi myslíte, že si nemôžete dovoliť profesionálne webové stránky, ale opak je pravdou – nemôžete si dovoliť nemať ju. Hoci náklady na získanie webovej stránky môžu byť vyššie, akonáhle ju máte, tak vás stojí mesačne rádovo pár eur (za hosting, doménu a prípadnú údržbu). V niektorých prípadoch dokonca aj do 10 eur.

V porovnaní s nákladmi na novinový inzerát, keď vezmete do úvahy potenciálny trh, môžete dosiahnuť s webovou stránkou efektívnejší a lacnejší spôsob, ako podporiť vaše podnikanie.

12. Vaše podnikanie získa dôveryhodnosť

Dnes čoraz viac zákazníkov používa internet na hľadanie produktu alebo služby, ktoré potrebujú. Váš malý podnik získa dôveryhodnosť tým, že bude mať internetové stránky. Bez nej budú vaši potenciálni zákazníci odchádzať k vaším konkurentom, ktorí ich majú.

Ak už aj máte webové stránky, ale sú iba nekvalitne (vlastnoručne) spravené, tak profesionálne prerobená stránka môže poskytnúť vášmu podnikaniu profesionálny imidž, ktorý bude inšpirovať ešte väčšiu sebadôveru.

Pre malé (domáce) podniky, je to obzvlášť výhodné, pretože nemajú predajňu na propagáciu svojich výrobkov alebo služieb.

13. Web stránka vám umožní udržať zákazníkov informovaných

Myslite na svoju webovú stránku ako na vašu online brožúru alebo katalóg. Je oveľa jednoduchšie, rýchlejšie a lacnejšie aktualizovať informácie o svojich produktoch a službách na svojich webových stránkach, ako v tlačovom materiáli.

Je to účinný spôsob, ako informovať vašich zákazníkov o príchode nových výrobkov, nadchádzajúcich udalostiach, špeciálnych akciách, alebo akýchkoľvek nových službách, ktoré aktuálne ponúkate.

Na rozdiel od tlačených reklám, ktoré rýchlo zastarávajú, vaše webové stránky budú vždy poskytovať aktuálne informácie a správy.

14. Web stránka je vždy dostupná pre zákazníkov

Internetové stránky sú pre svojich pravidelných aj potenciálnych zákazníkov dostupné 24 hodín, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Zákazníkov v hocijakom čase zaisťujú pohodlné prezeranie produktov a služieb. Dokonca aj vtedy, keď váš obchod alebo kancelária je zatvorená. Takže môžete byť vždy k dispozícii pre svojich zákazníkov.

V dnešnom uponáhľanom životnom štýle, je web stránka skvelé predajné miesto pri rozhodovaní o kúpe.

15. Web stránka umožňuje zacieliť na širší trh

Či už poskytujete produkty alebo služby, vaša webová stránka poskytuje alternatívny priestor na predaj. Pre predajcu je vaša webová stránka (nazývaná aj eCommerce stránka) skvelým miestom ako poskytnúť svoje výrobky na širší trh.

Taktiež aj služby môžu byť dané k dispozícii po celom svete. Neveríte, že budete môcť predávať svoje produkty alebo služby on-line? Nezabudnite, že dokonca aj autá a domy sa úspešne predávajú on-line!

16. Web stránka vám ušetrí čas

Poskytovanie informácií svojim zákazníkom nejakú dobu trvá, či už je to po telefóne, face-to-face, v brožúre, alebo v e-mailoch. V online katalógu môžete poskytnúť veľa informácií o svojich produktoch a službách. Akonáhle mate webovú stránku, je k dispozícii pre svojich zákazníkov na nepretržitú dobu, čo vám ušetrí čas. A čo je čas? Čas sú peniaze!

17. Web stránka zlepšuje vaše služby zákazníkom

Možno predávate ekologicky šetrné výrobky a chceli by ste sa podeliť o tipy, ako recyklovať, alebo možno ste účtovná firma a chcete svojim klientom poradiť, ako zjednodušiť ich účtovníctva praktiky.

Zahrnutím sekcie otázok a odpovedí, pridávaním článkov alebo nahrávaním videí môžete odpovedať na všetky otázky vašich zákazníkov, môžete ich udržať informovaných.

Existuje snáď lepší spôsob, ako poskytovať služby s pridanou hodnotou, ako zdieľaním informácií na svojich webových stránkach?

Záver

Verím, že vyššie vymenované výhody web stránky vám pomôžu rozhodnúť sa, prečo potrebujete web stránku a či vôbec. Ak vám napadajú aj iné výhody, budem rád, ak sa s nimi podelíte v komentároch.

Chcete mať profesionálnu webstránku, ktorá ide s najnovšími trendami? Napíšte mi email a odporučím vám kvalitného dodávateľa.
Pomohol vám tento článok? Podporte ma prosím jeho zdieľaním. 👍
WordPress Návod v PDF

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here