Ako si správne vybrať dodávateľa web stránky?

Výber správneho dodávateľa na tvorbu web stránky môže byť pre ľudí a firmy mätúci, najmä pokiaľ s ním nemajú praktické skúsenosti. Preto som sa rozhodol v tomto článku vysvetliť proces výberu dodávateľa a pridať zopár rád a tipov.

Ako si správne vybrať dodávateľa web stránky?

1. Vyberte si typ produktu

V podstate existujú dve hlavné možnosti tvorby web stránky – stránka na mieru, stránka na prenájom (napríklad Webnode) a stránka poskladaná z komponentov tretích strán. V nasledujúcej tabuľke som zhrnul ich jednotlivé výhody a nevýhody:

  Stránka na mieru Stránka poskladaná z komponentov
Cena Rádovo v tisícoch eur (od 1000 € vyššie). Rádovo v stovkách eur. Možné získať web stránku aj do 1000 €.
Postup Dodávateľ zákazníkovi na základe požiadaviek vytvorí grafický dizajn webstránky a po ujednotení konečného dizajnu danú stránku naprogramuje v podstate od začiatku – na zelenej lúke. Vyberú sa existujúce komponenty –napríklad WordPress platforma, jeho pluginy a téma, ktorá bude tvoriť vzhľad webstránky. Stránka sa prípadne prispôsobuje podľa požiadaviek zákazníka, avšak každá zmena zvyšuje cenu.
Vhodnosť Vhodné najmä pre klientov a spoločnosti s väčším rozpočtom, ktorých cieľom je mať jedinečný dizajn a stránku dokonale prispôsobenú svojím potrebám. Vhodné pre zákazníkov a spoločnosti s nižším rozpočtom, ktorí vyžadujú dobrý pomer cena / výsledok.
Výhody a nevýhody Jedinečnosť dizajnu

Vyššia cena

Potrebný dlhší čas na dokončenie

Výborný pomer cena / výsledok

Nižšia cena

Kratší čas na dokončenie

2. Zosumarizujte si svoje kritéria a požiadavky

Je dobré ujasniť si svoje kritéria a požiadavky na web stránku ešte pred začatím kontaktovania dodávateľov. Pomôže to obidvom stranám mať jasnú predstavu, tým pádom sa dá lepšie odhadnúť potrebný čas na dokončenie a cena.

Tip na kritérium – V súčasnosti vyše 50 % ľudí navštevuje stránky cez mobilné zariadenia a tablety, preto ak nechcete prísť o časť návštevníkov, trvajte na responzivite stránky. Videl som stránky za tisíce eur robené na mieru, ktoré nespĺňali túto základnú požiadavku – vyzerali krásne na monitore s tradičným rozlíšením, avšak boli nepoužiteľné na prehliadanie cez mobilné zariadenia.

3. Poriadne si otestujte dodanú stránku

Odporúčam poriadne si otestovať dodanú stránku, jej vzhľad a správanie. A to nielen na monitore, ale na všetkých typoch zariadení a veľkostiach obrazovky – to znamená aj na mobilných zariadeniach a tabletoch.

Tipy na záver

Ak ste osoba alebo spoločnosť s malým rozpočtom na stránku, zvážte najskôr jej vytvorenie z existujúcich komponentov, ktoré vám dokáže dodávateľ lacno a rýchlo prispôsobiť. V súčasnosti je dostupný veľký počet rôznych komponentov za rozumné ceny.

V tomto článku som zhrnul iba základné postrehy, o tejto téme by sa dala napísať aj celá kniha. Informácie, ktoré som uviedol, sú iba orientačné. Mojím cieľom bolo dať vám základ, od ktorého sa môžete odraziť. Vaše názory, skúsenosti a ďalšie tipy rád uvítam v komentároch.

Chcete mať profesionálnu webstránku, ktorá ide s najnovšími trendami? Napíšte mi email a odporučím vám kvalitného dodávateľa.
Pomohol vám tento článok? Podporte ma prosím jeho zdieľaním. 👍
WordPress Návod v PDF

VLOŽIŤ KOMENTÁR

Please enter your comment!
Please enter your name here