WordPress SEO optimalizácia – ultimátny návod

Chcete zlepšiť WordPress SEO? Kompletný návod ako optimálne nastaviť stránku pre lepšie umiestnenie vo vyhľadávaní. Najlepšie WordPress SEO pluginy, Yoast.

WordPress SEO optimalizácia - návod

Ak chcete, aby sa vaša internetová stránka dostala do pozornosti vašich potenciálnych zákazníkov, mala by sa zobrazovať na popredných miestach vo vyhľadávačoch. Preto je WordPress SEO optimalizácia jedným z dôležitých bodov, ktorým by ste mali pri jej tvorbe venovať pozornosť.

Čo je to vlastne SEO?

SEO je skratka z anglického Search Engine Optimization (optimalizácia pre vyhľadávače). Kvalitné SEO zabezpečí, že vyhľadávač zobrazí vašu stránku na prvých stranách výsledkov vyhľadávania, čo zvýši návštevnosť webu.

Ako na SEO optimalizáciu vo WordPress

V popise mnohých WordPress šablón sa uvádza, že sú „SEO friendly“. Aj keď je to tak, táto optimalizácia nie je jednorázová záležitosť. Je to kontinuálny proces. Prejdime si postupne jednotlivé body, ktorým v tomto procese potrebujete venovať pozornosť.

Vyberte si výstižný názov domény

Pre kvalitné SEO je dôležitý dobre zvolený názov domény. Mal by vystihovať to, čomu sa stránka venuje. Mal by byť tiež ľahko zapamätateľný, stručný a odlišovať sa od iných.

Zvolte správny meta titulok a meta popis

Meta titulok a meta popis by mali obsahovať vhodné kľúčové slová. Okrem toho poskytujú návštevníkom internetu základnú informáciu o tom, čo na vašom webe nájdu. Malo by to byť niečo, čo ich presvedčí o tom, aby váš web navštívili. Meta popisy nesmú byť príliš dlhé – odporúča sa maximálne 150 – 155 znakov. Titulok by mal mať približne 50 znakov.

Používajte výstižné a jedinečné nadpisy

Používajte fantáziu. Píšte výstižné a jedinečné nadpisy, ktoré pritiahnu pozornosť. Mali by obsahovať aj kľúčové slová ale nie nasilu, inak budú pôsobiť neprirodzene.

Píšte zaujímavé príspevky

K nudným príspevkom sa čitateľ viac nevráti. A pravdepodobne sa nevráti ani na stránku, na ktorej ich čítal. Buďte tvoriví. Vyberajte zaujímavé témy. Ich spracovanie by malo byť jedinečné. V žiadnom prípade nekopírujte. Ak návštevník internetu nájde na vašej stránke text, ktorý už niekde čítal, nezaujmete ho. Neplatí to len pre magazíny a blogy. Je to rovnako dôležité aj pre e-shopy a podnikateľov.

Vyberte si kvalitný hosting

Na SEO optimalizáciu WordPress stánky má vplyv aj výber hostingu. Web hosting by mal garantovať 99,99% dostupnosť. Okrem toho by mal byť rýchly, aby nespomaľoval načítanie vašej stránky a mal by poskytovať zákaznícku a technickú podporu.

💡 Tip: Pre rýchly web ⏱ je kľúčové vybrať si správny hosting. Odporúčam vsadiť na overenú kvalitu ➡️ WebSupport, Webglobe-Yegon alebo Wedos.

Skontrolujte nastavenie viditeľnosti pre vyhľadávače

Možno ste už dodržali všetky uvedené body, ale stránku vo vyhľadávači stále nevidno. Pozrieme sa teda do samotnej WordPress šabóny. V administratívnom menu WordPress stránky nájdite možnosť ukrytia stránky pred vyhľadávačmi.

Táto možnosť je tu preto, aby mal užívateľ dostatok času na vytvorenie a úpravy stránky. Ak ste už stránku vytvorili, je možné, že ste v rámci jej úprav omylom aktivovali túto možnosť. Potrebujete teda stránku „zviditeľniť“.

Choďte do administračného menu do sekcie Nastavenia > Čítanie a prejdite na „Viditeľnosť pre vyhľadávače“. Skontrolujte, či nemáte nastavenú možnosť „Vypnúť indexovanie vašej stránky vyhľadávačmi“. Toto pole nesmie byť zaškrtnuté. Zmenené nastavenia nezabudnite uložiť.

WordPress ako zapnúť indexovanie
Ako zapnúť indexovanie

Nastavte URL adresu

Pre SEO optimalizáciu je dôležité zobrazovanie URL adresy v priateľskej forme. WP defaultne používa ničnehovoriace URL adresy ako /?p=123, čo je zlé. Nastavenie URL adries zmeníte v administratívnom menu šablóny.

Choďte do sekcie Trvalé odkazy a zmeňte nastavenie na: „Názov príspevku“. Takto sa bude v URL adrese zobrazovať názov príspevku, ktorý návštevníkovi internetu prezradí niečo o jeho obsahu.

WordPress nastavenie trvalých odkazov
Ako nastaviť trvalé odkazy (štruktúru url-čiek)

Používajte WordPress SEO plugin

Najlepším pluginom pre WordPress SEO je podľa môjho názoru bezplatný plugin Yoast. S jeho pomocou vykonáte najdôležitejšie úpravy pre lepšiu viditeľnosť vo vyhľadávačoch. Dá sa v ňom nastaviť indexácia stránok, spravuje meta titulok a meta popisy, obsah pre sociálne siete, kategórie, tagy aj optimalizáciu jednotlivých príspevkov. Druhým najpoužívanejším pluginom je All in One SEO Pack.

yoast-seo

Vytvorte a nahrajte sitemapu

Vyhľadávače vysielajú tzv. spiderov alebo botov, ktoré prehľadávajú web. Ide o niekoľko bitov počítačového kódu. Boti vyhľadávajú nový obsah, preskúmajú ho, zozbierajú a spracujú zozbierané dáta. Aby zamierili aj na vašu stránku, nestačí, aby ste na nej mali dostatok kľúčových slov. Je potrebné ju indexovať. Boti si všímajú kód, obsah, kvalitu referencií a ešte oveľa viac.

Indexáciu vykonáte pomocou nahrania sitemapy. Sitemap zvýši pravdepodobnosť nájdenia vašej stránky vo vyhľadávači. Vytvoríte ju v plugine Yoast, All in One SEO Pack alebo XML Sitemaps. Vytvorenú sitemap pridajte do Google Search Console.

WordPress Yoast sitemap
Ako generovať sitemap

Pripojte web na Google analytics

Ak chcete niečo zlepšovať, potrebujete vedieť vyhodnocovať aktuálnu situáciu a dopad zmien. Preto pripojte váš WP web na Google analytics cez Google Tag Manager (GTM).

Tip: ak neviete ako vložiť GTM na WordPress web, pozrite si tento návod.

Pridajte stánku do Google Search Console

Google Search Console (pred tým Google Webmaster Tools) je nástroj na správu a analýzu webu vo vyhľadávaní. Tento nástroj vám pomôže pochopiť, čo pri zviditeľňovaní vašej stránky funguje a čo už nie. Analyzuje návštevníkov stránky, rieši problémy s indexáciou a pomáha odhaliť nedostatky stránok. Môžete vďaka nemu zvýšiť návštevnosť vašej stránky.

Do Google Search Console pridajte sitemap, ktorú ste vytvorili v plugine Yoast. V menu nájdite voľbu Pridať/otestovať súbor sitemap a odošlite. Po niekoľkých hodinách by ste mali mať k dispozícii prvé štatistiky návštevnosti vašej stránky.

Google webmaster tools sitemap
Ako pridať sitemap do google search console

Vyplňte informácie o stránke

V plugine Yoast vyplňte údaje o vašej stránke (slúžiace pre takzvaný Knowledge Graph). Iste pridajte názov organizácie alebo blogu. Tak ako všetko ostatné, čo Yoast ponúka, aj tento krok pomáha vyhľadávačom získať potrebné informácie o vašom webe.

Yoast Seo Knowledge Graph
Ako vyplniť informácie o stránke (Knowledge Graph) v Yoast

Nastavenie súboru robots.txt

WordPress automaticky vytvára súbor Robots.txt. Tento súbor dáva inštrukcie botom, aby indexovali stránku. Tento súbor môžete tiež editovať v plugine Yoast.

Optimalizujte rýchlosť stránky

Ďalším dôležitým krokom WordPress SEO optimalizácie je optimalizácia rýchlosti stránky. Vyhľadávače znevýhodňujú pomalé stránky. Preto by ste mali venovať zvýšenú pozornosť rýchlosti vášho webu. Jedným z hlavných nástrojov na zvýšenie rýchlosti sú pluginy WP Rocket, WP Super cache a W3 total cache.

Viac sa o jednotlivých nástrojoch zrýchlenia stránky si môžete prečítať v mojom návode Ako zrýchliť WordPress web.

Zabezpečte si SSL certifikát

ssl

SSL (Secure Socket Layer) certifikát zaistí bezpečnú komunikáciu s návštevníkmi stránky. Okrem toho Google vyhodnotí vašu stránku ako bezpečnú a vy získate viac návštevníkov (= lepše WordPress SEO). Existuje aj bezplatný SSL certifikát Let’s Encrypt, takže určite použite aspoň ten.

Pridajte na stránku blog

Ak ste predajca, podnikateľ alebo poskytovateľ rôznych služieb, nesústreďujte sa len na priamu propagáciu tovaru a služieb. Návštevnosti vášho webu pomôže vytvorenie vhodne zameraného blogu. Píšte o témach, ktoré súvisia s predmetom vášho podnikania. Ku kvetinárstvu sa hodí blog zameraný na pestovanie jednotlivých druhov okrasných kvetov, svadobnú výzdobu a podobne.

Ak prevádzkujete obchod s nábytkom, môžete písať o nových produktoch alebo trendoch v zariaďovaní interiéru. Nezabudnite, že základom dobrého blogu sú okrem kvalitných textov aj kvalitné fotografie. Priamo na jednotlivé príspevky blogu môžete umiestniť linky na produktové stránky. To pomôže vášmu WordPress SEO.

Optimalizácia blogových príspevkov

SEO optimalizácia je neustály proces. Yoast umožňuje pridať názov, meta popis a kľúčové slová ku každému príspevku. Priamo v plugine si tiež môžete pozrieť, čo sa objaví vo vyhľadávači, keď si niekto vyhľadá váš príspevok. Tento krok vykonajte v procese pridávania príspevku. Zrolujte dole a nastavte optimalizáciu.

Yoast SEO snippet preview
Yoast – ako nastaviť meta popisky a kľúčové slovo

Pozor na SPAM komentáre

Okrem samotných príspevkov, sa dajú optimalizovať aj komentáre k príspevkom. Spokojní návštevníci zabezpečia návštevnosť stránky. Skontrolujte, či komentáre na vašej stránke nie sú SPAM. SPAM v komentároch často obsahuje nevhodné linky a môže návštevnosti stránky ublížiť dokonca až tak, že sa posuniete na horšie miesta vo vyhľadávači.

Pred SPAMom vás účinne ochráni plugin Akismet, ktorý vyhodnocuje komentáre a filtruje ich. Akismet je nainštalovaný v každej WordPress šablóne. Aby ste ho mohli používať, musíte ho aktivovať. Urobíte to tak, že v menu šablóny nájdete kategóriu pluginy, vyhľadáte Akismet a zaškrtnete políčko „aktivovať“.

Kľúčové slová v odpovediach na komentáre

Vo vašich odpovediach na komentáre používajte kľúčové slová. Nemusíte ich používať iba v príspevkoch. Zakomponujte ich tak, aby sa to do odpovede hodilo. Môže sa to zdať ako maličkosť, ale aj tá pomôže optimalizácii vašej stránky.

Používajte kategórie a tagy

Kategórie a tagy pomáhajú návštevníkom zorientovať sa na stránke a nájsť, čo hľadajú. Okrem toho hrajú dôležitú úlohu pri vyhľadávaní. Vyhľadávače vďaka nim pochopia, akú má stránka štruktúru aj obsah. Aby ste vedeli správne používať názvy kategórií a tagy, potrebujete pochopiť, aký je medzi nimi rozdiel:

Kategórie sú hlavné tematické okruhy blogu. Kategórie môžu mať vlastné podkategórie. Tagy tiež uľahčujú orientáciu na stránke, ale sú viac špecifické. Tagy nemôžu mať vlastné podkategórie, ale v jednom príspevku môže byť aj viac tagov. Píšte také tagy, ktoré vystihujú tému príspevku.

Používajte responzívnu šablónu

V dobe, keď stále rastie počet návštevníkov internetu, ktorí sa pripojili z mobilných zariadení, je už responzívnosť stránky nevyhnutnosťou. Ak sa návštevníkovi vašej stránky nezobrazí celý jej obsah, odíde. Okrem toho Google zohľadňuje respozívnosť stránky aj vo vyhľadávaní. Váš web preto potrebuje byť optimalizovaný pre všetky zariadenia. Túto funkciu obsahuje mnoho šablón.

Pre viac informácií si pozrite môj návod ako si vybrať WordPress šablónu.

Testovanie responzívnosti web stránky
Testovanie responzívnosti web stránky

Vkladajte interné odkazy

Dôležitým bodom WordPress SEO optimalizácie je prepájanie vlastných príspevkov a častí stránky. Nemyslím tým len prepojenie medzi článkom o omladzujúcich krémoch a súvisiacimi produktmi ;). Prelinkovať potrebujete tiež články o navzájom súvisiacich témach.

Vnútorným prepájaním podporíte svoje vlastné podstránky a návštevník tak zotrvá na vašom webe o niečo dlhšie. Pomôže to aj vyhľadávaniu. Google totiž vyhodnocuje obsah, na ktorom návštevník zotrval len niekoľko sekúnd za neužitočný.

Prepájanie s externými stránkami

Ako som už uviedol, prepájanie príspevkov pomáha SEO optimalizácii. Hodnotným meradlom úspechu stránky sú tiež spätné odkazy, ktoré smerujú z iných stránok na tú vašu. Veľmi dobrým nástrojom, ako zabezpečiť túto návštevnosť sú PR články a príspevky v blogoch uverejnené na iných stránkach.

Ak však chcete pridať k vášmu príspevku odkaz na externú stránku, dávajte pozor. Neprepájajte svoju stránku s webom, ktorý má nižšiu návštevnosť. Hľadajte možnosti prepojenia na stránky, ktoré majú lepšiu pozíciu vo vyhľadávači ako vy. Pomôže to zlepšeniu vašej pozície.

Optimalizujte obrázky pre SEO

So SEO súvisí všetko na vašej WordPress stránke. A obrázky nie sú výnimkou. Ako prvé sa presvedčte, že sú vaše obrázky optimalizované pre web. Túto optimalizáciu veľkosti zabezpečia pluginy Compress JPEG & PNG images, EWWW Image Optimizer alebo WP Smush.it. Tie zoptimalizujú veľkosť nahrávaných obrázkov ale aj tých, ktoré ste už na vašu stránku umiestnili.

Plugin Compress JPEG & PNG images
Plugin Compress JPEG & PNG images

Druhou dôležitou vecou je názov obrázku a alternatívny text. Uistite sa, že máte vyplnený názov obrázku. Na pomenovanie použite viac než jedno slovo. Alternatívny text (skratka Alt text) sa objaví, ak sa nezobrazí obrázok.

Vďaka názvu obrázku a alternatívnemu textu budú vyhľadávače vedieť, čoho sa obrázok týka. Nezabudnite vyplniť aj nadpis, titulok a popis obrázka. Platí tu, že čím viac informácií poskytnete, tým bude ľahšie vás nájsť.

💡 Chcete rýchlejšiu ⏱ webstránku? Rýchlosť webstránky je dôležitá pre návštevníkov a aj z hľadiska SEO. Najlepšie výsledky som dosiahol s pluginom WP Rocket, ktorý jednoznačne odporúčam.

Používajte sociálne siete

Založte pre vašu stránku konto na sociálnych sieťach. Ak sa o vašej stránke na sociálnych sieťach aj diskutuje, znovu vám to prinesie výhody. Vyhľadávače túto aktivitu zaznamenajú. Zároveň získavate prístup k ďalším ľuďom, ktorí by sa o vás inak nedozvedeli. Pre tento účel si založte konto na Facebooku, Linkedin, YouTube, Pintereste alebo aj Google+.

Zdieľajte link na sociálnych sieťach

Sociálne siete nemusia slúžiť len na priamu prezentáciu vášho webu. Môžete cez ne zdieľať aj link na vašu stránku, zaujímavé novinky alebo príspevky. Okrem toho, že niektorí ľudia vďaka tomu váš web navštívia, všimne si to aj Google a jeho boti.

Nastavenie zobrazovania príspevkov

WordPress zobrazuje a prepája príspevky z jednotlivých podstránok webu, kategórií, autorov a podobne. V tomto procese však zobrazuje celé príspevky. To spomaľuje stránku, no môžu to zaznamenať aj vyhľadávače. V takom prípade to vyhodnotia ako kopírovaný obsah a ovplyvní to vaše SEO.

Nie je to dobré ani pre návštevnosť vašej stránky. Napríklad: odberateľ vášho RSS kanálu si môže namiesto ukážky prečítať hneď celý článok. Takto znížite návštevnosť webu, pretože sa naň kvôli prečítaniu príspevku nemusel vôbec pripojiť.

Nastavte si namiesto zobrazovania celých príspevkov zobrazovanie ukážok príspevkov. V administračnom menu šablóny prejdite do Nastavenia -> Čítanie a vyberte „Sumary“.

Presný návod som popísal v článku ako zrýchliť webstránku.

Dostupnosť webstránky

V neposlednom rade je postupné, aby nedochádzalo k výpadkom webstránky. Google negatívne hodnotí webstránky, ktoré sú často nedostupné alebo nefungujú. Preto je dôležité vybrať si správny hosting, ktorý garantuje 99.9% dostupnosť.

💡 Tip: Pre rýchly web ⏱ je kľúčové vybrať si správny hosting. Odporúčam vsadiť na overenú kvalitu ➡️ WebSupport, Webglobe-Yegon alebo Wedos.

WordPress SEO optimalizácia – zhrnutie

Vyššie spomínané tipy považujem za základ pre WordPress SEO. Za najpodstatnejšie považujem nainštalovať si plugin Yoast a správne ho nastaviť.

Pomohol vám tento článok? Podporte ma prosím jeho zdieľaním. 👍

32 COMMENTS

  1. Super clanok, toto urcite skusim „Vo vašich odpovediach na komentáre používajte kľúčové slová“ 😉
    Este by som mozno pridal jednu vec, nie je to uplne naviazane na WP takze mozno sa to sem ani nehodi, ale bolo by to nieco ako „Pred uverejnenim clanku si spravit analyzu klucovych slov“ – pozriet si ake slova sa vyhladavaju v spojitosti s vytvaranou temou a podla toho ten clanok trosku optimalizovat. Super je na to kwfinder.com, vo free verzii ho mozes pouzit 5x za den (uplne staci).

    • Ďakujem :). KWFinder od Mangools je výborný tool na analýzu kľúčových slov. Výborný bezplatný SEO nástroj je aj Ubersuggest od uznávaného SEO odborníka Neil Patel. Dokáže ukázať veľa vecí: počet vyhľadávaní v danej krajine, nápady na podobné keywords, CPC (cost per click) a podobne…

  2. Vdaka za tip Vlado, o tom Ubersuggest som vela pocul, neviem ale preco som si vzdy myslel ze je plateny… 😀 vyzera to super.

    • Má niektoré užitočné funkcie, ale nepovažujem ich za nevyhnutné. Takže osobne si vystačím s bezplatnou verziou a aj pre väčšinu bežných používateľov podľa mňa stačí bezplatná verzia.

  3. Dobry den, pred rokom a pol som si zalozila blog. Cely ten cas som na nom urobila len male zmeny a nepridala ziaden obsah. Bude mat tato necinnost do buducna nejaky negativny vplyv na blog – napr. vyhladavanie? alebo sa sa mozem konecne bez obav do toho pustit 🙂 

  4. Zdravím, nainštaloval som si Yoast a keď idem cez WordPress > Pages editovať stránku, ktorú mám nastavenú ako homepage tak v časti „Google preview“ zobrazuje predbežný výsledok v Googli (stránku mám ešte v maintenance mode). No problém je že Yoast bere ako moju homepage nazovstranky.com/home a nie iba nazovstranky.com, proste si tam pridal /home, čo je názov tej stránky v Pages. Tento problém sa dá nájsť aj vo fórach podpory Yoastu, vo viacerých topicoch ale nikde to nieje vyriešené:
    https://wordpress.org/support/topic/yoast-limitations-page-slug-wordpress/
    Automaticky to presmeruje na nazovstranky.com ale chcel by som to mať bez toho. Máte s tým nejakú skúsenosť?

    • Zdravím,
      Ešte som sa s tým nestretol. Pozerám na mojom webe a mne to zobrazuje v poriadku. V uvedenom fóre má ta požiadavka status ‘resolved’, tak predpokladám, že to už fixli. Máte na webe najnovšiu verziu?

  5. Dobrý deň,   Vedeli by ste mi prosím Vás poradiť ohľadom tohto problému? Na mojej wordpress webstránke používam Yoast SEO plugin pomocou ktoreho som si zadal meta popisky avšak Google ich nezobrazuje správne, čakal som 4 dni či ich náhodou Google neopraví, nestalo sa tak, preto sa obraciam na Vás. Posielam screen obrazovky.   Vopred ďakujem

    • Dobrý deň,
      Pozerám, že Google to už zobrazuje správne. Takže mu to len dlhšie trvalo kým to opraví.

    • Dobrý deň,
      Ďakujem.
      Stránku blog už zobrazuje správne, pevne verím že Google opraví aj dalšie.
      Ešte raz ďakujem.

  6. Dobrý deň,

    Mám jednu otázku a to či by ste mi vedeli poradiť ohľadom vyhladávania v Googli.

    Prejdem k veci: Viem že je to potrebné nastaviť vo WordPresse len neviem kde a ako presne. Používam Yoast SEO. Používam jednu doménu zatiaľ. Pri vyhladavaní keď zapíšem moju stránku s https tak mi ju zobrazí správne. Pokiaľ ju napíšem iba s http tak mi to vyhľadá moju stránku ale URL adresa je iná…Rád by som zmenil vzhľad názvu zobrazovania mojej stránky pri vyhladávani…Vedeli by ste mi poradiť ohľadom tohto prosím?
    Pre lepšie pochopenie som Vám poslal na  Gmail v prílohe Screenshot obrazovky.

    Vopred ďakujem 🙂
    Prajem pekný deň.

    Zobrazenie stránky vo výsledkoch google:

    • Dobrý deň,

      Zvláštne správanie, nie som si istý, či to bolo tým, že nebol nastavený názov a popis cez Yoast. Ako možné príčiny mi napadajú, že buď bolo pôvodne zakázané indexovanie, zle spravené presmerovanie na www, alebo https. No nech už bola príčina akákoľvek, tak si myslím, že google postupne opraví aj tie zle výsledky. Napríklad mne už ukazuje správny výsledok aj pre doménu bez http / https.

      Čo sa týka odpovede na vašu otázku – ak chcete zmeniť názov a popis zobrazovaný v Googli, tak si otvorte editor stránky ktorá je nastavená ako homepage a štandardne dole nájdete Yoast SEO, kde to môžete nastaviť:

      Nastavenie nadpisu a popisu domovskej stránky v Yoast SEO

    • Ďakujem ?
      Aj mne zobrazuje už výsledky pre doménu správne, čiže to zrejme Google opraví.

  7. Dobrý deň,mám otázku ohľadom zobrazovania stránky vo vyhľadávaní. Viem vo WordPresse niekde nastaviť ktoré podstránky má google zobrazovať? ,alebo to nie je celkovo možné fixne zadať a google to vždy zobrazuje ako sa mu chce.

    • Dobrý deň,
      Dobrá otázka. Tieto položky nie je možné nijako ovplyvniť. Google si ich určuje na základe vlastných kritérií.

  8. Dobrý den, super blog. Dobrý den, chci se Vás zeptat když si objednám doménu s koncovkou \“de\“ má to nějaký vliv na české vyhledávače a seo? Děkuji za odpověď

    • Dobrý deň,
      V prvom rade potrebujem vedieť dôvod, prečo chcete použiť de koncovku pre cz web.

  9. Mám .cz doménu chtěl jsem něco co zní český ale lidé to znají pod jiným pojmem. Tak chci udělat druhý web a směřovat ho na ten první. Cz je obsazena de je volná. Třeba to přinese více návštěv.
    Zatím firmu dotují z druhého zaměstnání tak na nějaké placené služby odborníka zatím nemám.
    Uvažuji ale o placené verze Yoast.

    • Vyhľadávače vidia z html kódu stránky jej jazyk (čeština), takže z ich hľadiska by to nemal byť problém. Avšak google si spája koncovky krajín s ich jazykmi, takže môže to mať dopad na SEO. Taktiež by som vo vašom prípade zvážil, či nebude vašich návštevníkov pliesť tá nemecká .de koncovka.

      Tip: Čo sa týka Yoast Premium verzie, osobne v nej nevidím taký prínos, aby som si ju platil. Plne mi postačuje bezplatná verzia. Zvážte, či aj pre vás nebude zbytočné platiť si premium verziu.

  10. Problem s vyhladavanim stranky na google:
    Ahoj..Mam jednu otazocku ak napisem do google moju stranku vobec mi ju nechce vyhladat. Moja stranka bola predtym v ceskom jazyku a pred par mesiacmi som ju prepisovala do anglickeho jazyku. Neviete kde  sa mohla stat chyba? Vcera som spustila campaign na stranku ale tiez ju nemozem vyhladat na google. Dakujem za odpoved

    …a mozem sa spytat robis nejake konzultacie na seo alebo google ads?

    • Ahoj,
      Na Googli sa stále nachádza vo výsledkoch, takže skôr je možné, že sa posunula dole na nižšie pozície kvôli zmenám v obsahu. Klientským konzultáciám sa nevenujem, ale napíš mi na email a môžem ti odporúčiť vhodného SEO odborníka.

  11. Úplné vymazanie pluginu AMP:
    Zdravím,
    vo wordpresse som dávnejšie nainštaloval plugin AMP na zrýchlenie mobilného prehľadávania. Trochu som sa s tým pohral, nastavil, a nechal tak. Včera som si skúšal pozerať web cez mobil a vyzeralo to hrozne. Skoro všetko poprehadzované, len text bol na svojom mieste. Keďže mám responzívnu šablónu, tak som vymazal plugin. Avšak keď som si opäť zadal do google-u vyhľadávanú frázu a klikol na svoju stránku, hodilo ma na 404 page not found.
    Takže sa chcem opýtať, či tento plugin treba nejak dostať ešte aj z článkov, alebo sa to časom samo aktualizuje a bude to normálne fungovať. Za odpoveď ďakujem.

  12. Mám problem s webom. Cez google ak ho najdem a otvaram hodi ma na uplne inu stranku ale zadavam url stranku funguje v pohode. Neviem ci to je SEOm alebo nejakym virusom.

  13. Dobrý den,
    naistalovala jsem webovou stránku kompletně podle vašich návodu , i se všemi doporučeními pluginy . Šablona Astra , zdarma . Konečně načítání 91%, všechno o.k Prblem je jeden – velikost stránky Math Seo píše : velikost dokumentu Html je 123 kB, v průměru 33 kB a naše doporučení 50 kB
    Chci Vás poprosit co s tím ? Děkuji za odpověď

    • Dobrý deň,

      Ťažko posúdiť takto na diaľku, či a ako je možné ešte zmenšiť html. Predpokladám, že väčšinu jeho veľkosti tvorí page builder.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here